jeudi 24 novembre 2011

The tenth circle, de Jodi Picoult

Quatrième de couverture:
Daniel Stone has always been close to his daughter. Staying at home to look after her while his wife pursued her career as a top level academic, his was always the first name she called. But recently it seems, without him noticing it, his little girl is gone, and in her place is a stranger.

Until the night fourteen-year-old Trixie comes home from a party claiming she was raped, and suddenly she needs him more than ever before. Because the whole school knew Jason Underhill broke Trixie's heart, but that doesn't make him a rapist, does it?

For Daniel, there is no doubt: his daughter is innocent. He has failed to protect her once. Now he will do anything to save her.

'Darkly gripping and highly compelling' **** Heat

'Gritty is what Picoult does best' Daily Express

If you enjoyed Jodi Picoult's number one bestseller THE PACT, you'll love THE TENTH CIRCLE.

Mon avis: J'ai envie de dire "déception totale", mais en fait non, je ne m'attendais pas à adorer au vu du résumé. Par contre, il est vrai qu'en comparaison de My sister's keeper, de la même auteure, j'ai été déçue.
Pour commencer, j'ai eu du mal à me mettre dedans. Et puis à peu près au quart, ça s'est fait tout seul... mais pas pour très longtemps. Le dernier quart m'a gonflée aussi. En fait, c'est parti un peu en cacahuète sur la fin, j'ai trouvé qu'on s'éloignait du sujet.
Pour ce qui est du suspense, disons que je n'ai eu aucune surprise quant aux différentes "révélations".
Dernière chose, le "comic book" intégré à l'histoire. J'ai trouvé l'idée originale. Très originale même. C'est dommage que les dessins soient "illisibles". L'action va trop vite, on est vite perdu, et parfois les dessins ne sont pas "nets", pas très compréhensibles... Dommage quoi!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire