dimanche 10 mars 2013

Perfect match, de Jodi Picoult

Quatrième de couverture:
As an assistant district attorney, Nina Frost prosecutes the sort of crimes that tear families apart. But when Nina and her husband discover that their five-year-old son Nathaniel has been sexually abused, it is her own family that is devastated.
The world Nina inhabits now seems different from the one she lived in yestederday: the lines between family and professional life are erased, and answers to questions she thought she knew are no longer easy to find.
Overcome by anger and desperate for vengeance, Nina ignites a battle that may cause her to lose the very thing she's fighting for.
 
'A gut-wrenching tale of mother love... Hard to pigeonhole, Picoult is neither a crime writer nor a thriller writer -rather a mix of both. This book contains enough blind alleys and red herrings to keep even the most astute readers on their toes' Glamour
'A powerful and emotional novel' **** Closer
 
Mon avis: Je suis encore une fois déçue par ce roman.
La particularité de Jodi Picoult est de raconter ses histoires à travers le point de vue de différents personnages. Sauf que d'habitude, c'est bien plus structuré, et donc n'en pâtit pas. Or, ici, il m'a fallu un temps d'adaptation pour m'y retrouver.
Quant à l'histoire, elle ne me paraît pas justifiée (et encore moins la façon dont elle se termine), de même que les réactions des personnages. Franchement, je ne me suis attachée qu'au gamin et au flic... Tous les autres, j'avais constamment envie de leur donner des baffes et de leur dire qu'ils n'étaient pas cohérents du tout.
Je continue à lire du Jodi Picoult, parce que j'essaie (en vain) de retrouver l'émotion que j'ai ressentie à la lecture de My sister's keeper, mais à force, je commence à ne plus y croire...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire